يکشنبه ٢٨ آبان ١٣٩٦  |  
نظرسنجی
به نظر شما موثرترین عامل در رضایتمندی بیماران و مراجعین کدام مورد است ؟

رعایت نظافت و بهداشت
نحوه برخورد پزشکان و کارکنان
زمان انتظار بیماران جهت ارائه خدمات

اوقات شرعی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 3258
 بازدید امروز : 1540
 کل بازدید : 6149111
 بازدیدکنندگان آنلاين : 5
 زمان بازدید : 0/1250
معرفی روابط عمومی

مقدمه

يكي‌ از عواملي‌ كه‌ در سرنوشت‌ هر مؤسسه‌، گروه‌ و فرد اهميت‌ و ارزش‌ اساسي‌ دارد و آنها را در نيل ‌به‌ هدف‌ ها ياري‌ مي‌دهد؛ كيفيت‌ رابطه‌ آنها با افراد و مؤسساتي‌ است‌ كه‌ با آنها سروكار دارند و همچنين ‌با افكار عمومي‌ جامعه‌اي‌ است‌ كه‌ در آن‌ به‌ فعاليت‌ مشغولند. هر اندازه‌ اين‌ ارتباط بطور مفيدي‌ مستقر و به‌ شكل‌ مؤثري‌ گسترش‌ يافته‌ باشد، به‌ همان‌ اندازه‌ آن‌ فرد، گروه‌ و مؤسسه‌ در دستيابي‌ به‌ اهداف‌ خود موفق‌تر مي‌باشد. اكنون‌ به‌ عنوان‌ يك‌ اصل‌ اساسي‌ در مديريت‌ پذيرفته‌ شده‌ كه‌ افراد و مؤسسات‌ براي ‌رسيدن‌ هرچه‌ بهتر و راحت‌تر به‌ مقاصد خود نيازمند به‌ حسن‌ رابطه‌ و درك‌ متقابل‌ و توسعه‌ تفاهم‌ بايكديگر و عموم‌ مردم‌ مي‌باشند.


http://mianehphc.tbzmed.ac.ir/WebResource.axd?d=5Zi6thmDNOaOJTl1DMc293UhWEKRAQBgKJn0Z4FmjKR6mNOgbQJmr_lK-LkN95GBCWkqxN0y9zJMSS3HI7vPJIdEbHPkKjo9ZztMQ1Uwx05OqJG_A3E2i39Fv2FluhpMzvG513awKSY5fUhFgvHL37Wty_A1&t=634250238782211329تعریف روابط عمومی

 روابط عمومی يعني مديريت ارتباط بين مخاطب و سازمان، يعني ايجاد ارتباط دو سويه بين سازمان و مخاطب و اين ارتباط با بازگشت و بازخورد از مخاطب به منبع يا سازمان همراه مي باشد.
روابط عمومي بخشي از يك سازمان است، در واقع همانند جزئي از يك موجود زنده است روابط عمومي به عنوان يك پاره سيستم در سازمان بايد نسبت به فشارها حساسيت نشان دهد، فشارها را وارد سيستم كند آنها را جهت دهد و در كاهش فشارها بطور اصولي و منطقي تلاش كند، در اين صورت روابط عمومي داراي خصلت سازگاري و انطباق مي شود.

مسئول روابط عمومی بیمارستان ضیائیان

 سرکار خانم فرخنده فرنیا شلمانی

تلفن تماس: 55176810 داخلی 309

ziaeian@tums.ac.ir

شرح وظايف مسئول روابط عمومي بیمارستان ضیائیان

مهمترين‌ وظيفه‌ روابط عمومي‌، شناخت‌ افكار عمومي‌ و نفوذ در آن‌ براي‌ جلب‌ رضايت‌ افكارعمومي‌ نسبت‌ به‌ بیمارستان است‌ كه‌ هم‌ در درون‌ سازمان‌ و هم‌ در بيرون‌ از سازمان‌ دنبال‌ مي‌شود. بي‌ترديد، اين‌ وظيفه‌ در قالب‌ مجموعه‌اي‌ از فعاليتهاي‌ ارتباطي‌ صورت‌ مي‌گيرد كه‌ مي‌توان‌ آنها را تحت‌ عناوين‌ ارتباطات‌، امور فرهنگي‌ و نمايشگاهها، انتشارات‌، سنجش‌ افكار و پژوهش‌ و برنامه‌ريزي‌دسته‌بندي‌ كرد، كه‌ در زير به‌ تشريح‌ اين‌ وظايف‌ مي‌پردازيم‌.

ارتباطات‌:

Ø      عضويت‌ و شركت‌ در جلسه‌هاي‌ مهم‌ بیمارستان به‌ منظور آگاهي‌ از سياستها، خط مشي‌ها، برنامه‌ها و روند فعاليتها و نيز آگاهي‌ از نتايج‌ ساير نشستها و گردهمايي‌ها و جلسه‌ها.

Ø   گردآوري‌ و نشر اطلاعات‌ و اخبار و گزارشهاي‌ مربوط به‌ سياستها، فعاليتها، طرحها و برنامه‌ها؛ باشيوه‌ها و قالبهاي‌ مؤثر و مناسب‌.

Ø      پوشش تصويري مراسم و رويدادها،تهيه آرشيو عكس و تصوير از بیمارستان و طرحها و برنامه ها

Ø      تهیه گزارش خبری از کلیه برنامه های اجرا شده درمدیریت و اطلاع رسانی از -طریق سایت خبری دانشگاه و دانشکده

Ø      گردآوري و تدوين گزارش برنامه ها  و عملكردها و فعاليتهاي بیمارستان به منظوربرنامه ريزي، اطلاع رساني به مسئولان دانشگاه و مردم

Ø        تدوين‌ "تقويم‌ جامع‌ ارتباطات‌ سازماني‌" در قالب‌ ملاقاتها و بازديدهاي‌ مسئولان‌ سازمان‌ با شخصيتهاي‌ حقيقي‌ و حقوقي‌، كاركنان‌ و اقشار مختلف‌ مردم‌ با هدف‌ تداوم‌ و گسترش‌ اصولي‌ روابط و تنظيم‌ افكار عمومي‌

Ø      تدارك‌ تمهيدات‌ و اقدامات‌ لازم‌ براي‌ راهنمايي‌ ارباب‌ رجوع‌ و تسهيل‌ دسترسي‌ به‌ مراكز و مسئولان‌ سازمان‌

Ø      جمع آوري و گزارش نويسي كليه اخبار و رويدادهاي واحد مربوطه و ارسال آن به روابط عمومي دانشگاه و دانشکده پزشکی و وب سایت بیمارستان طبق جداول فوري هفتگي و ماهانه براساس اهميت و فوريت عناوين

Ø      انعكاس برنامه هاي در دست اقدام بیمارستان به روابط عمومي دانشگاه و دانشکده پزشکی قبل از انجام برنامه

Ø      انجام ماموريت هاي محوله از سوي مدیریت همچون اطلاع رساني برخي موضوعات مورد نظر روابط عمومي در بين كاركنان واحد مربوطه و ساير موارد مشابه

امور فرهنگي‌ و نمايشگاهها:

 

Ø      برگزاري و مشاركت در همايشها و كنفرانس و مناسبتها

Ø      پوشش‌ تبليغي‌ ساختمانها و فضاهاي‌ عمومي‌ سازمان‌ در گراميداشت‌ ايام‌ و مناسبتهاي‌ ويژه‌

Ø      تدوين‌ و اجراي‌ طرح‌ جامع‌ تبليغات‌ براي‌ فضاسازي‌ فرهنگي‌

Ø      هماهنگي قبلي با مدیریت و اخذ مجوز در خصوص هرگونه ارتباط با رسانه هاي ارتباط جمعي از قبيل ارسال خبر يا اطلاعيه به مطبوعات، خبرگزاري ها و صدا و سيما و يا برگزاري مصاحبه ها و كنفرانسهاي مطبوعاتي مشابه

 

سنجش‌ افكار

Ø       جمع آوري پيشنهادات و انتقادات مردم و كاركنان در خصوص عملكردها و فعاليتهاي سازمان به منظور ترغيب كاركنان به مشاركت هرچه موثرتر در بهبود جريان امور سازمان

Ø      برقراري ارتباط دو سويه ارباب رجوع و همكاران با مديران و مسئولان

Ø      تدارك و تمهيدات لازم براي پاسخگويي و راهنمايي ارباب رجوع (پاسخگويي به تماسهاي تلفني-پيامگير، صندوق پستي،صندوق پيشنهادات و وب سايت و.....)

 

انتشارات‌:

Ø      تدوين‌ كتب‌، جزوه‌ها و تهيه‌ مواد انتشاراتي‌ به‌ منظور معرفي‌ سازمان براي‌ ارائه‌ به‌ افكار عمومي‌

Ø      تدوين‌ و انتشار خلاصه‌ عملكرد سالانه‌ سازمان‌

Ø       انتشار نشريه‌ داخلي‌ و برون‌ سازماني‌ سازمان‌

 

پژوهش‌ و برنامه‌ريزي‌ نوآوري‌

Ø      خلاقيت‌ و طراحي‌ فعاليتهاي‌ جديد در قلمرو وظايف‌ روابط عمومي‌

Ø      طراحي‌ و برنامه‌ريزي‌ براي‌ ارتقاء كليه‌ اموري‌ كه‌ به‌ رشد كمي‌ و كيفي‌ ارتباط و همدلي‌ بين‌ سازمان‌ و مردم‌ و دستگاهها و مديران‌ و كاركنان‌ با يكديگر بيانجامد.

Ø      تلاش در جهت ارتقاي دانش و مهارتهاي روابط عمومي شركت در دوره هاي آموزشي مربوطه

Ø      تلاش در جهت تثبيت جايگاه و فعال سازي روابط عمومي واحد مربوطه

Ø      انجام ساير ماموريتهاي محوله بر طبق دستور مقام مافوق

 

تاریخ ویرایش: 92/7/27

 

 

 

طراحی و اجرا: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی با مشارکت دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
Copyright © 2007-2011 Ministry of Health and Medical Education - All rights reserved