دوشنبه ٢٩ آبان ١٣٩٦  |  
نظرسنجی
به نظر شما موثرترین عامل در رضایتمندی بیماران و مراجعین کدام مورد است ؟

رعایت نظافت و بهداشت
نحوه برخورد پزشکان و کارکنان
زمان انتظار بیماران جهت ارائه خدمات

اوقات شرعی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 385
 بازدید امروز : 1371
 کل بازدید : 6151231
 بازدیدکنندگان آنلاين : 8
 زمان بازدید : 0/2505
واحد حفاظت و ایمنی کار

کارشناس بهداشت حرفه ای:  خانم قزلباش

این واحد در قسمت ساختمان اداری واقع شده و شرح وظایف آن به شرح زیر  می باشد

-    ارزیابی ریسک کلیه مشاغل، تحلیل نتایج ارزیابی (شناسایی،اندازه گیری و ارزشیابی کلیه عوامل زیان آور فیزیکی، شیمیایی، ارگونومیکی، بیولوژیکی و روانی محیط کار) و تهیه گزارش

-        تهیه و تعیین برنامه ها و ا قدامات اصلاحی و پیشگیرانه براساس ارزیابی ریسک و معاینات شغلی انجام شده

-    بازدید روتین واحدها و بخشهای بیمارستان براساس سطح ریسک آنها، پرکردن چک لیست مربوطه و تهیه گزارش برای واحدهای ذیربط جهت پیگیری و اجرا

-    برنامه ریزی و تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار با همکاری سایر اعضای مصوب ، تهیه صورت جلسه کمیته، پیگیری مصوبات ، ارسال یک نسخه از  صورت جلسه به مراجع قانونی شامل ادارات کار و مراکز بهداشت مربوطه

-        اجرای برنامه آموزشی و ارزشیابی مستمر و مصوب برای کلیه شاغلین بیمارستان با همکاری واحد آموزش

-        برنامه ریزی برای اجرا و نظارت بر انجام معاینات شغلی ( قبل از استخدام، دوره ای و اختصاصی )

-        تشکیل پرونده سلامت شاغلین ، آنالیز نتایج معاینات شغلی و تهیه برنامه ها و اقدامات اصلاحی

-    تعییین اقدامات، اهداف و برنامه های اصلاحی و پیشگیرانه به منظور افزایش ایمنی پرسنل و محیط کار، کنترل و کاهش بیماریها و حوادث شایع ناشی از کار در بیمارستانها

-    نظارت بر فرآیند ثبت بررسی، انالیز وگزارش دهی حوادث و بیماریهای ناشی از کار و ارسال گزارش به مراجع ذیربط(اداره کار، تامین اجتماعی)

-    تعیین و نظارت برنصب تابلوها و علائم ایمنی و هشدار دهنده و پوسترهای اطلاع رسانی و آموزشی بهداشت حرفه ای در بیمارستان

-    تعیین نوع وسایل حفاظت فردی متناسب هر شغل بر اساس ارزیابی ریسک انجام شده ، همکاری و نظارت بر کیفیت انها بر اساس فرایند انتخاب و خرید با واحد مربوطه

-    آموزش و نظارت بر استفاده مستمر و نگهداری صحیح از وسایل حفاظت فردی

-    تهیه لیست کلیه مشاغل و پرسنل موجود در بیمارستان، شناسایی و گردآوری فرایندها و شرح وظایف به تفکیک بخش و واحدهای بیمارستانی

-    شناسایی و ارزیابی مواد شیمیایی موجود ، تهیه برگه اطلاعات ایمنی مواد (MSDS) برای کلیه مواد شیمیایی مورد مصرف و استفاده از این برگه ها  درکلیه مکانها

-   آموزش کلیه موارد  (MSDS) به شاغلینی که درکلیه مراحل انبارکردن ،نگهداری ،مصرف و دفع بهداشتی درمعرض مواد شیمیائی قرار می گیرند) به منظور کنترل آلودگی محیط کار، پرسنل و محیط زیست

-    نظارت وارزیابی به منظور انتخاب وعملکرد پیمانکاران (ارایه دهنده خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای وطب کار) با واحد مربوطه دربیمارستان

-    برنامه ریزی برای اجرا و نظارت بر برنامه های بهداشت حرفه ای شامل:ماده ۵ قانون مدیریت پسماندها،برنامه بهداشت پرتوها، ارگونومی،روشنایی،صدا،ایمنی شیمیایی ، وسایل اطفائ حریق وسیستمهای هشداردهنده وسایربرنامه های مرتبط بابهداشت حرفه ای که ازطریق وزارت بهداشت ویا دانشگاه ابلاغ می شود. 

طراحی و اجرا: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی با مشارکت دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
Copyright © 2007-2011 Ministry of Health and Medical Education - All rights reserved