چهارشنبه ٠٥ مهر ١٣٩٦  |  
نظرسنجی
به نظر شما موثرترین عامل در رضایتمندی بیماران و مراجعین کدام مورد است ؟

رعایت نظافت و بهداشت
نحوه برخورد پزشکان و کارکنان
زمان انتظار بیماران جهت ارائه خدمات

اوقات شرعی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 380
 بازدید امروز : 131
 کل بازدید : 5980200
 بازدیدکنندگان آنلاين : 6
 زمان بازدید : 0/2656
مدیریت بحران

فرمانده بحران:  آقای دکتر  عفت پناه رئیس بیمارستان


جانشین فرمانده بحران: آقای دکتر انوری مدیر بیمارستان


دبیرکمیته بحران: آقای سعیدی، سوپروایزر درگردش


تلفن داخلی: 240- 217

وظایف  فرمانده بحران

اعلام هشدار وضعیت بحران به کلیه واحدهای بیمارستان

تقسیم مسئولیتها براساس شرایط موجود

اعلام نوع بحران

اتاق عملیات اضطراری ( EOC) بیمارستان

اتاق کنفرانس اداری  یا دفتر پرستاری خواهد بود .

کلیه اطلاعات لازم،د ستورالعمل ها و نقشه های بیمارستان که حاوی مطالب زیر میباشد دراتاق فرماندهی موجود است.

حوادث غیر مترقبه خارجی:

طبق تعریف به حوادثی اطلاق میگردد که از خارج از فضای فیزیکی بیمارستان منشائ میگیرند و با ایجاد تعداد زیا د بیماران موجب توفق عملکرد طبیعی بیمارستان می شوند مانند : سیل –آتش سوزی وسیع –حوادث با تلفات متعدد

 

حوادث غیر مترقبه داخلی:

برطبق تعریف هر حادثه ای است که در فضای فیزیکی بیمارستان رخ دهد و تهدیدی از نوع بیماری ،جراحت ویا تخریب به بیمارستان ،بیماران ، پرسنل و باز د ید کنندگان وارد نماید .مانند بمب گذاری –سیل –مواد مضر –قطع ارتباطات –قطع آب یا برق - انفجار –نشت یا آزاد شدن مواد مضر.

اهداف برنامه مدیریت بحران

۱-  تعيين خط مشي بيمارستان در پاسخ به هر نوع حادثه غير مترقبه كه پرسنل  بيماران بازديدكنندگان و يا اجتماع را تحت تاثير خود قرار ميدهد  .

۲-     تعيين مسئوليت هاي افراد و بخش هاي بيمارستان در هنگام وقوع حوادث غير مترقبه

 

۳-     تهيه  GUIdeline  هاي استاندارد و عملي براي پاسخ بيمارستان به حوادث غير مترقبه 

طراحی و اجرا: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی با مشارکت دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
Copyright © 2007-2011 Ministry of Health and Medical Education - All rights reserved