جمعه ٠٣ آذر ١٣٩٦  |  
نظرسنجی
به نظر شما موثرترین عامل در رضایتمندی بیماران و مراجعین کدام مورد است ؟

رعایت نظافت و بهداشت
نحوه برخورد پزشکان و کارکنان
زمان انتظار بیماران جهت ارائه خدمات

اوقات شرعی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 2799
 بازدید امروز : 1612
 کل بازدید : 6163345
 بازدیدکنندگان آنلاين : 19
 زمان بازدید : 0/1562
چشم انداز و رسالت وسیاست های کلان

 

            چشم انداز (VISION)

ما برآنیم :

ü      بیمارستان پیشرو و  نوآور در زمینه آموزش پزشکی عمومی و تخصصی باشیم.

ü      به عنوان برترین بیمارستان عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه ارائه خدمات درمانی کارآمد و عادلانه شناخته شویم.

 

 13 .مأموریت (MISSION)

ü      ماموریت مرکز آموزشی درمانی ضیائیان به عنوان یکی از بیمارستان­های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران ، ارائه خدمات درمانی، آموزشی و پژوهشی مطلوب با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه تحت پوشش و مراجعین از طریق بهبود مستمر کیفیت و در چارچوب برنامه های دانشگاه و قوانین و سیاست­های بهداشت و درمان کشور می­باشد.

 

                ارزشها (Values)

ü      ایمنی بیماران و کارکنان

ü      پاسخگوئی در راستای بهبود مستمر کیفیت خدمات براساس چارچوب حاکمیت بالینی

ü      رعایت اخلاق حرفه­ای در تمام سطوح

ü      ارائه خدمت آموزشی و پژوهشی مناسب به دانشجویان پزشکی مطابق استانداردهای آمورش پزشکی

ü      توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه ُ سازمان

ü      ترویج فرهنگ  کار تیمی در سطح سازمان

ü      نوآوری و دانش محوری

ü      ترویج مدیریت مشارکتی در سطح بیمارستان

ü      مسئولیت­پذیری برای حفظ محیط زیست

ü      دانش محوری و نوآوری

ü      عدالت در سلامت

 

 

 

اهداف کلی

ü      تامین، حفظ و ارتقا سلامت جامعه تحت پوشش

ü      ارتقای کیفیت خدمات سلامت

ü      حفظ و ارتقای ایمنی بیمار

ü      ارتقا کمیت و کیفیت نظام آموزش پزشکی بیمارستان

 

ششم : استراتژی های نهایی

 

ü      پیاده سازی استانداردهای طرح تحول نظام سلامت

ü      پیاده سازی کامل استانداردهای اعتبار بخشی ملی

ü       پیاده سازی استانداردهای اعتبار بخشی آموزشی

ü      پیاده سازی استانداردهای ایمنی بیمار

ü      پیاده سازی استانداردهای بیمارستانهای دوستدار مادر

ü      پیاده سازی استانداردهای بیمارستانهای دوستدار کودک

ü      تامین خدمات درمانی سرپایی و بستری متناسب با نیاز و مبتنی بر شواهد علمی و با رویکرد بیمارستان آموزشی

ü      تامین و توانمند سازی اعضای هیات علمی با استفاده از ساز و کار هیات امنا

ü      حمایت از پژوهش

ü      مدیریت بهینه نیروی انسانی( جذب،نگهداری و منقضی)

ü      ارتقا سیستم های رایانه ای ثبت و تحلیل اطلاعات بیمارستانی(MIS)

ü      استقرار نظام بیمارستان جامعه نگر(community oriented hospital) و ارتقا دهنده سلامت

ü      جلب مشارکت ذینغعان

ü      مدیریت هزینه-درآمد

سیاست های کلان

ü       ارائه مراقبت‌های سلامت جامع و مستمر

ü       ارائه خدمات ایمن

ü        بهبود مستمر کیفیت خدمات

ü       بهبود دسترسی مراجعین به خدمات

ü       رضایتمندی کارکنان و گیرندگان خدمت

ü      اطمینان از انطباق عملکرد بیمارستان با قوانین ، مقررات و استانداردهای نهادهای ناظر و سیاست گذار

ü      اطمینان از عملکرد با ماموریت ، اهداف ،  برنامه ها و آیین نامه های داخلی سازمان

ü      اطمینان از تصویب برنامه ها و تخصیص بودجه به انها با توجه به الویت ایمنی بیمار و ارتقای کیفیت

ü      مدیریت مبتنی بر شواهد و نظارت بر تعیین و تحلیل شاخصهای کلیدی عملکرد و انجام اقدامات اصلاحی

ü       اصلاح و تکمیل نظام‌های پایش، نظارت و ارزیابی برای صیانت قانونمند از حقوق مردم و بیماران

ü      اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در خصوص حقوق و مسئولیت های اجتماعی

ü      توسعه کیفی و کمی نظام آموزش علوم پزشکی

ü       حمایت از پژوهش های کاربردی

ü      مدیریت بهینه منابع انسانی

ü      مدیریت بهینه منابع مالی

ü      مدیریت بهینه منابع فیزیکی

تاریخ بارگذاری: 30/11/95

طراحی و اجرا: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی با مشارکت دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
Copyright © 2007-2011 Ministry of Health and Medical Education - All rights reserved